Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Anuszewska Izabella
(1)
Kopczewska Katarzyna
(1)
Leśniewski Michał Adam
(1)
Morawska Sylwia
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Durkheim, Émile (1858-1917)
(1)
Kadry
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Lewis, David K. (1941-2001)
(1)
Opinia publiczna
(1)
Planowanie przestrzenne
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Sektor publiczny
(1)
Teoria gier
(1)
Zarządzanie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość społeczna
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-272.
Sondaże opinii, choć budzą - zwłaszcza ostatnio - wiele emocji i zainteresowania, stanowią w istocie jedynie przykład działania bardziej ogólnych mechanizmów. Mechanizmów, które dochodziły do głosu dużo wcześniej, niż pojawiły się badania sondażowe wraz z praktyką publikowania na szeroką skalę ich wyników. Mechanizmy te są wręcz pierwotne dla naszego gatunku, a ich ślady można odnajdywać we wszelkich rytuałach, w które obfituje historia kultury.˙Podejściem spajającym powyższe zjawiska jest koncepcja, według której sondaże okazują się jednym z przejawów wiedzy wspólnej (ang. common knowledge), czyli uświadomionej wiedzy społeczeństwa o nim samym. Istnienie i podzielanie tej wiedzy tłumaczy wiele naszych zachowań zarówno na poziomie indywidualnym, jak i w skali większych zbiorowości. Dość powiedzieć, że wiedza wspólna leży u podłoża komunikacji międzyludzkiej, a szerzej: wszelkiej koordynacji działań. Skutecznym sposobem na generowanie wiedzy wspólnej okazują się zaś rytuały komunikacyjne.˙Temu rozumowaniu została podporządkowana struktura książki i dlatego w pierwszej kolejności obszernie wprowadzone jest pojęcie wiedzy wspólnej począwszy od jego ujęć formalnych, a skończywszy na praktycznych egzemplifikacjach. Potem następuje opis tego, jak wspólna wiedza formuje się, ze szczególnym zwróceniem uwagi na funkcję, jaką mają tu do spełnienia rytuały komunikacyjne. I wreszcie przedstawiona jest tytułowa rola sondaży opinii, które dzięki massmediom stają się zwierciadłem, pozwalającym na budowanie społecznej samowiedzy.
Część I * Rozdział 1. Intuicyjne i formalne definicje oraz właściwości wiedzy wspólnej * 1.1. Przykłady ilustrujące pojęcie wiedzy wspólnej * 1.2. Historia pojęcia i pierwsze systematyczne ujęcia * 1.3. Wiedza prywatna, powszechna i wspólna * 1.4. Podejście hierarchiczne * 1.5. Podejście Lewisa * 1.6. Podejście Aumanna * 1.7. Podejście Barwise`a * 1.8. Podejście Gilbert * Rozdział 2. Wiedza wspólna w teorii gier * 2.1. Najważniejsze pojęcia teorii gier * 2.2. Zastosowanie pojęcia wiedzy wspólnej do teorii gier * Rozdział 3. Wiedza wspólna w sytuacjach interakcji społecznej * 3.1. Konwencje * 3.2. Komunikacja * 3.3. Problemy koordynacyjne * 3.4. Sposoby generowania wiedzy wspólnej * 3.5. Czy wiedza wspólna jest konieczna * w praktycznym procesie komunikacji * 3.6. Niejednoznaczne społeczne konsekwencje wiedzy wspólnej * Część II * Rozdział 4. Ewolucyjnie ukształtowane podstawy poznawcze wiedzy wspólnej * 4.1. System psychologii intuicyjnej * 4.2. Kumulatywna ewolucja kulturowa * 4.3. Teoria podwójnego dziedziczenia * 4.4. Implikacje przyjmowania perspektywy innych * 4.5. Wspólne kierowanie uwagi * Rozdział 5. Rytuał jako mechanizm generowania wiedzy wspólnej * 5.1. Definicje pojęcia * 5.2. Funkcje społeczne rytuału * 5.3. Funkcje komunikacyjne rytuału * 5.4. Rytuał a wiedza wspólna * Część III * Rozdział 6. Funkcje i znaczenie opinii publicznej * 6.1. Opinia publiczna - sposoby ujmowania * 6.2. Zarys historyczny pojęcia * 6.3. Funkcje opinii publicznej * 6.4. Teoria spirali milczenia * Rozdział 7. Sondaże elementem rytuału komunikacyjnego * 7.1 Sondaże społeczne domeną socjologii empirycznej * 7.2. Rosnąca popularność sondaży * 7.3. Rytualna forma komunikatów badawczych * 7.4. Funkcje komunikatów badawczych * Rozdział 8. Media masowe kanałem rozprzestrzeniania rytuałów komunikacyjnych generujących wiedzę wspólną * 8.1. Media i rytuały * 8.2. Media i wiedza wspólna * 8.3. Rola badań i wskaźników medialnych * 8.4. Podwójny klimat opinii * 8.5. Medialne życie komunikatów sondażowych * 8.6. Konsekwencje medialnego generowania wiedzy wspólnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53754 (1 egz.)
Kaucja: 50,74 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 191-199. Indeks.
Dla pracowników naukowych, samorządowych oraz pracowników administracji publicznej.
Książka Rola sektora publicznego w przestrzennym rozwoju państwa podejmuje problematykę rozwoju przestrzennego Polski ostatniego dwudziestolecia, z uwzględnieniem podziału terytorialno-administracyjnego przed i po reformie z 1999 r. Szczególny nacisk został w niej położony na ocenę zmian gospodarczospołecznych w obszarach peryferyjnych. Autorka porusza zagadnienia dotyczące m.in.:- roli państwa w zarządzaniu terytorium,- spójności terytorialnej,- modelu rdzeń - peryferia,- tworzenia się struktur terytorialnych. Analizie, w oparciu o dostępne dane statystyczne na poziomie gminnym, poddane zostały dokumenty strategiczne, według których prowadzona jest polityka regionalna, rozwojowa, przestrzenna, a także uzyskane dzięki nim efekty. Publikacja skierowana jest do osób zainteresowanych przestrzenią państwa w ujęciu gospodarczym i regionalną polityką rozwojową, zarówno od strony naukowej, jak i praktycznej. Stanowi ciekawą pozycję dla pracowników naukowych, samorządowców oraz pracowników administracji publicznej zajmujących się planowaniem przestrzennym, programowaniem rozwoju i oceną polityki regionalnej.
Wprowadzenie * Rozdział 1. Organizacja przestrzenna państwa * 1.1. Struktury terytorialne i regiony * 1.2. Regiony funkcjonalne a struktury terytorialne * 1.3. Zarządzanie terytorium państwa * 1.4. Reforma administracyjna - implikacje przestrzenne * Rozdział 2. Sektor publiczny w rozwoju przestrzennym * 2.1. Przestrzenny układ instytucjonalny sektora publicznego * 2.2. Rola samorządów lokalnych w przestrzennej polityce rozwojowej * 2.3. Renta instytucjonalna i jej znaczenie dla rozwoju regionalnego * 2.4. Konkurencyjność i kooperacja - relacje pomiędzy jednostkami samorządów * 2.5. Rola dóbr i usług publicznych w życiu społecznym i gospodarczym * 2.6. Zasięg przestrzenny samorządu lokalnego * Rozdział 3. Przestrzenne wzorce rozwoju a sektor publiczny - teoria i praktyka * 3.1. Znacznie lokalizacji dla rozwoju * 3.2. Model rdzeń - peryferia * 3.3. Model dyfuzji - lokomotywy i peryferia * 3.4. Spójność terytorialna * 3.5. Policentryczny system miejski * 3.6. Polityka specjalizacji regionalnej z uwzględnieniem przestrzeni * 3.7. Scenariusze przestrzenne dla Polski * Rozdział 4. Gminy w przestrzeni geograficznej, społecznej i ekonomicznej * 4.1. Kryteria oceny gmin i ich samorządów * 4.2. Wyznaczenie zasięgu samorządu lokalnego - przestrzenny model ekonometryczny * 4.3. Renta instytucjonalna - istnienie ośrodków władzy * 4.4. Renta instytucjonalna - bliskość ośrodków władzy * 4.5. Wsparcie instytucjonalne - lokalizacja Specjalnych Stref Ekonomicznych * 4.6. Lokalizacja przygraniczna i atrakcyjność turystyczna * Rozdział 5. Odległość jako czynnik różnicujący aktywność gospodarczo-społeczną * 5.1. Rozkład przestrzenny potencjału gospodarczego * 5.2. Diagnoza struktur terytorialnych w Polsce * 5.3. Przestrzenne zróżnicowanie atrakcyjności gospodarczej samorządów lokalnych * 5.4. Finanse samorządów lokalnych w ujęciu przestrzennym * 5.5. Mobilność pracowników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53736 (1 egz.)
Kaucja: 43,00 zł
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 145-148.
Dla studentów na kierunkach zarządzanie, ekonomia, socjologia oraz dla kadry zarządzającej wszystkich szczebli.
... Książka stanowi swoiste kompendium wiedzy o zasobach ludzkich. Holistyczny charakter książki jest koncepcją umożliwiającą racjonalnie spojrzeć na rozwój pracowników. Modele zasobów ludzkich stanowią podpowiedz, jak wpływać na podnoszenie kwalifikacji przez pracowników, czyli inaczej mówiąc, jak zarządzać zasobami ludzkimi. Współczesne zarządzanie zasobami ludzkimi (ZZL) dotyczy stworzenia w organizacji systemu motywacji. System taki winien być w miarę możliwości dostosowany do każdego pracownika lub grupy pracowników. Oddziaływanie na ludzi w organizacji nie jest proste i oczywiste. Dlatego niezależnie od przedstawionych w książce przykładów, organizacje winny wypracować własny, indywidualny system rozwoju zasobów ludzkich. Książka adresowana jest do menedżerów (wszystkich szczebli), jak też do studentów i słuchaczy studiów podyplomowych kierunków: zarządzanie, ekonomia oraz specjalności dotyczących zasobów ludzkich. Książka ma charakter uniwersalny, tzn. może być pomocna w zarządzaniu zasobami ludzkimi w każdej organizacji, nie tylko w przedsiębiorstwie, także w urzędach samorządowych i państwowych.
Rozdział 1. Wprowadzenie do zarządzania zasobami ludzkimi * 1.1. Pojęcie, istota i cechy zarządzania zasobami ludzkimi * 1.2. Cele i zadania zarządzania zasobami ludzkimi * 1.3. Planowanie i organizowanie zasobów ludzkich * 1.4. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi * Rozdział 2. Rola polityki personalnej w zarządzaniu zasobami ludzkimi * 2.1. Istota, cele i zadania polityki personalnej * 2.2. Zakres polityki personalnej: rekrutacja i selekcja * 2.3. Zarządzanie kadrami * 2.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie personelem * Rozdział 3. Wybrane modele zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji * 3.1. Model sita * 3.2. Model kapitału ludzkiego * 3.3. Model harwardzki * 3.4. Model Michigan * 3.5. Modele zarządzania funkcją personalną * Rozdział 4. Teoretyczna analiza modeli zarządzania zasobami ludzkimi * 4.1. Model sita a model kapitału ludzkiego * 4.2. Analiza czynników umożliwiających wybór modelu * 4.3. Model harwardzki a model Michigan * 4.4. Modele zarządzania funkcją personalną - analiza porównawcza * Rozdział 5. Istota kultury organizacyjnej * 5.1. Geneza pojęcia kultura organizacyjna * 5.2. Definicja kultury w organizacji * 5.3. Źródła kultury * 5.4. Różne podejścia do kultury organizacyjnej * 5.5. Funkcje kultury organizacyjnej * 5.6. Znaczenie misji i wizji firmy * 5.7. Typologia kultur organizacyjnych * 5.8. Kultury silne i słabe * Rozdział 6. Kultura organizacyjna podstawą zarządzania przedsiębiorstwem * 6.1. Kultura organizacyjna a efektywność firmy * 6.2. Kultura proefektywnościowa oraz antyefektywnościowa * 6.3. Kultura organizacyjna jako zasób strategiczny * 6.4. Motywująca rola kultury organizacyjnej * 6.5. Kształtowanie postaw i zaangażowania pracowników * 6.6. Skuteczne zarządzanie potencjałem pracowniczym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 331 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej